God Jul

Jag hoppas verkligen att ni alla haft en riktigt härlig jul tillsammans med nära och kära eller hur ni än valt att fira!
Jag har varit med olika delar av familjen och firat väldigt mycket. Det var min första jul som vegetarian och det gick superfint! Jag testade mig på att göra vegetariska frikadeller som verkligen påminnde om köttbullar i konsistensen och de hade en väldigt bra smak! Jag är supernöjd!

Det var många fina klappar under granen till hela familjen och jag tror dottern min har gjort frivolter över allt fint hon fått! Det gjorde förvisso hennes mamma också. En av storfavoriterna var en rosa reväska, HUR COOLT!? Jag älskar den givetvis massor! Fick en jätterolig gåva av min mor och syster. Den var adresserad till mig och maken. I den var en tom ram och en liten lapp om att vi skulle få klappen när hon hittat den :) SÅ typiskt min underbara mamma, hon lägger saker på ett superbra ställe så ingen ska se den och sen hittar hon den aldrig igen haha.. :) Vi får se när den dyker upp vad det var.
 
Förutom just julen så har jag haft en riktigt tuff månad, bilen har gått sönder två gånger vilket innebar ett stort gap i plånboken (finns det något tråkigare än att slänga ut massor av pengar på att laga bilen liksom :) och sjukdomarna har varvat varandra. Jag ligger efter med arbetet och nu har jag fått halsfluss (tror jag) och är verkligen jättedålig, jag orkar inte ens ställa mig upp och ligger därför på soffan hela dagarna och det är INTE godkänt av 2-åringen som mycket hellre skulle vara ute och leka... :(
Så december har inte fått 10 stjärnor med andra ord och jag som är rädd för smällare och väcks på nätterna av att de smäller utanför fönstret vet ju att slutet på året inte kommer att bli bättre. LÄNGTAR tills jag har råd att bo lite längre ut på landet i mitt alldeles egna hus där vi inte behöver utsättas för en massa smällare veckorna runt nyår och nyårsafton.

Jag har massor av förväntningar och önskningar inför det nya året. Mycket spännande som kommer hända skulle jag tro! Mer information om detta kommer att komma senare! Vi börjar året lite smått då jag och Emmeli ska åka till Stenungssund andra helgen i Januari och fota som sjutton. Jag har en aning om att vi kommer att ha sååå roligt!

Jag har inte ens orkat öppna kameran för att kika på bilderna från jul men kikade lite snabbt nu för att kunna lägga in någon bild.
Det blev en på mig och dottern som inte alls var medgörlig så jag bytte barn och lånade brorsdottern som var mycket mer med på noterna :)
 

» Lotta

Den bortsprungna gåvan är bara från mig men vår mor som har tappat bort. Ej återfunnen ännu. Cliffhanger.

Svar: Haha.. Ja det verkar ta en stund det här :)
Lisa-Marie Chandler

2014-01-07 // 10:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: