Mat

Mat!? tänker ni... Ja, idag ska jag skriva lite om mat. Jag och min familj är rätt duktiga köttätare och har mumsat söndagsmiddagar alla dagar i veckan ungefär. Sen har det smygit på mig. Tankar om vad jag egentligen äter och hur det påverkar andra. Miljö och djur... Så nu har vi tagit ett litet steg mot ett bättre samvete och kanske en bättre insida och lagt in att vi ska äta vegetariskt 3 dagar i veckan, fisk 3 dagar i veckan och kött konsumeras endast en dag :) Vi får se hur det går i längden men jag måste säga att OJ vad roligt det är att laga mat! Att pröva saker man inte ens tänkt på innan eftersom att man varit begränsad i sitt tänkande och hur man "alltid" gjort.
 
Ville bara dela med mig av min glädje! En helt nyyyyy värld har öppnat sig för mig :)
Passade på att träna på lite matfoto samtidigt eftersom att jag ska fota åka ner till Skåne nästa vecka och fota min mans familjs restaurang :)
 

» Lotta

Superlockande bilder. Mängden ser ju bra ut på bild men som sagt, middag till en pygmé. Eller förslagsvis Lily. Men ser nyttigt och gott ut. Det kommer gå asbra. Och matfoto är en extra klick att lägga i CV:t. Grymt!

Svar: Lily åt bara en :) Men självklart la jag upp mängden för fotografering och tog en extra omgång senare :)
Lisa-Marie Chandler

2013-09-12 // 20:43:35

Var i Skåne? Hade varit skoj att träffas. :)

Svar: Vi ska till Ystad :)
Lisa-Marie Chandler

2013-09-12 // 23:26:52

Härligt. =)

Svar: :)
Lisa-Marie Chandler

2013-09-13 // 20:18:28

Härliga bilder även på mat! Jag lagar mycket mat och fotar till min blogg, men så här snygga foton blir det inte. Nu skall jag ta tag i kursen hos Emelie och se om det kan bli ändring på det :)

Din idé om att äta veggo tre dagar, fisk tre dagar och kött en, skulle jag också gärna anamma. Nåt att tänka på för mig.

Svar: Tack så mycket! :) Jag hoppas du får ut massor av kursen! Hennes kurser är superbra!!
Nu har jag personligen gått över till vegetariskt helt. Jag äter väl kanske kött (fisk, fågel, fläsk och nöt) någon gång i månaden).
Lisa-Marie Chandler

2013-10-14 // 13:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: