Kristian von Krusenstierna

I somras fick jag i uppdrag att fota Kristian som är en proffessionel ryttare och han och hans familj driver Ågesta Ridskola som ligger lite utanför Farsta i södra Stockholm. Jag red själv på ridskolan som liten och det var jätteroligt att kika runt då de verkligen gjort om och ändrat mycket sen jag red där. Det var en rolig men lite trixig utmaning att fota både stall, omgivning, porträtt samt givetvis när han rider men jag tycker det gick riktigt bra och det verkar som att han också är väldigt nöjd. Mina bilder finns att se på hans hemsida www.kristianvk.se
 
Här kommer ett litet hopplock av alla bilder jag tog!
 

Vilka snygga bilder! Måste ha varit ett roligt uppdrag, att fota så fina hästar och omgivningar. Ett ståtligt ekipage, du har verkligen lyckats fånga det läckra blänket i hästens hårrem :)

Svar: Tack så jättemycket! Jag är väldigt nöjd och det är jätteroligt att läsa att andra gillar dem! :)
Lisa-Marie Chandler

2013-11-01 // 13:26:55

Fina bilder. Många tycker dock att det skulle varit tvärtom i traven med benen, att bilden känns mer öppen osv om benen mot dig varit utsträckta istället. Dock tycker jag det är en smaksak, jag gillar bilden.

Svar: Vet inte exakt vilken bild du tänkte på men jag är tacksam för tipset! :)Är väldigt nöjd med stegen och hur de får hästen att se ut på dessa bilderna.
Tack igen!
Lisa-Marie Chandler

2013-11-01 // 16:33:05
» Lotta

Älskar muskler på hästar... Så fascinerande och vackert!

Svar: Men visst är det!! :)
Lisa-Marie Chandler

2013-11-01 // 18:12:01

Haha, glömde skriva vilken jag menade.. Den andra nedifrån där man ser dem från sidan.

Svar: Haha :) inte lätt ibland!
Lisa-Marie Chandler

2013-11-02 // 14:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: