Tänkvärt...

Jag läste för drygt ett år sedan en text skriven på någon amerikansk blogg om det här med att mammor ofta inte vill bli fotade. Man kanske har några extrakilon kvar eller så tycker man att dubbelhakan är för stor eller... Ja ni vet :) Jag känner igen mig. Jag ville verkligen inte fotas då. Jag hade efter en otroligt jobbig graviditet och gick upp drygt 34 kilo under graviditeten. Jag kände inte igen mig själv och mådde inte sådär jättebra efter att ha varit vältränad och ha gått ner i vikt innan graviditeten så jag drog mig verkligen för att ställa mig framför kameran. Då fick jag syn på denna texten som verkligen satte igång mina tankar och fick mig att tänka om lite grann.
 
När Lily är stor och tittar tillbaka i albumen från när hon var liten trorjag att hon kommer att kolla på min dubbelhaka då? Tror jag att hon kommer att tycka att håret var fett och rumpan var bred eller kommer hon att se sin mamma? Den mamma som älskar henne över allt annat och gör vad som helst för henne? TÄNK OM det värsta händer och när hon sitter där vid albumet så finns jag inte. Hon vet inte hur jag såg ut... För mamma hade dubbelhaka och extrakilon... Jag har verkligen gått efter detta och hur hemsk jag än känt mig så är jag hennes mamma. Hon är mitt allt och det ska hon veta. Hon ska kunna se det på bilderna och förhoppningsvis minnas tillbaka till den stunden när vi myste i soffan, busade och åkte till Farsta Centrum och åt mjukglass tillsammans. Hon kanske inte minns det, men en bild kommer att minnas åt henne. Minnas allt det vi delar, kommer att dela och har delat.
 
Det här är en bild från när hon var ca 1,5 månader och vi firade jul. Detta är en bild jag verkligen inte är nöjd med på mig och skulle vilja kasta den åt skogen. Men tror ni att Lily kommer att se det jag ser eller tror ni att hon kommer att se kärleken i denna lilla familjen? Stoltheten och kärleken av att vara hennes föräldrar?
 

» lotta

Din syster (och troligtvis inte resten av familjen) tänker inte heller på sånt. Du är du. :) Perspektiv är grymt. <3

Svar: Tack gumman! Har tänkt på att skriva detta inlägget hur länge som helst :)Kram!
Lisa-Marie Chandler

2013-08-26 // 21:45:29
» Frida

Så fint skrivet. Klar hon inte kommer bry sig, ingen annan heller för den delen. Det är alltid bara en själv som bryr sig om sin dubbelhaka... vem bryr sig egentligen? Sjukt.
Definitivt en bild till arkivet, kärleken lyser! :)

Svar: Nej det är ju så! :) Något man oftast inte tänker på när man väl sitter där utan det kommer efteråt...
Lisa-Marie Chandler

2013-08-27 // 19:12:12

Så fint, och så sant!! Har flera såna bilder på mig med, men det är nog faktiskt bara man själv som ser det där!!

Svar: Javisst är det så! Har tänkt att skriva inlägget så länge men har bara inte blivit av. Jag vet många mammor som har fått någon sorts ahaupplevelse när vi pratat om det :)
Lisa-Marie Chandler

2013-08-30 // 22:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: