Pulsa i snön!

Idag hade jag två stycken utomhusfotograferingar (på hus då). Och jag kan säga att shit vad mycket snö det är på vissa ställen! Jag har pulsat i snö som gått upp till höfterna! Med en mast på axeln och kameran i hand! Om man tror att bostadsfotografering är glamoröst.. Think again haha! :)
 
Men roligt är det!
 
Det bästa idag var hände vid det andra objektet som jag fotat tidigare i höstas men de ville komplettera med lite snöbilder. Sagt och gjort, jag åker uppför backen för att kika igenom och kolla var jag ska parkera. Finns ingenstans (eftersom att det är snö kan jag inte parkera på gatan då det bara är en fil). Jag åker nerför backen igen och parkerar på gatan lite snabbt. Tar ut masten och springer runt som en jojo och tar bilder och kör sen snabbt in bilen på deras parkering (man vill ju inte ha med min bil på bild). Jag går närmre huset och fotar en närbild på ingången... Jag tar bort deras spadar och skyfflar och tänker att det är lite konstigt att de lämnat allt detta runt huset när de vet att jag skulle komma. Sen när jag fotar så tänker jag att det inte känns riktigt rätt men tänker att de måste gjort om lite sen jag var där senast. Vad lustigt inför en försäljning!
Jag tar sen min mast (stativ som går upp 5m) och går runt på andra sidan huset och får en chock! Vad fan!? Det var ju berg och upphöjningar senast.. Alltså innan jag fattar att jag faktiskt står vid fel hus och har spenderat 20 min med att fota fel hus så tänker jag faktiskt: Har de sprängt bort berget?
 
När hjärnan fått fundera en stund och jag knackat lite fint på den så går jag ut till bilen och kollar numret på huset. Det står 7.... Inte 4 (!!!) Snyggt jobbat liksom! Husen är inte identiska men rätt lika och likadana garage och färg... Hade det inte varit hög snö överallt hade jag nog märkt det tidigare (kan man hoppas!)
 
Aja på't igen och fotade hela stället och satte mig i bilen och susade hem! Trött efter all motion kastade jag mig i ett bad medan familjen var ute på pulkpromenad... Sen kom de hem och dottern ville också bada så jag fick en isbit i knät som var suuuperlycklig! Hon är ett större fan av värme än kyla kan jag säga.. Det är den spanska sidan av henne skulle jag tro :)
 
Här kommer en snygg bild på pulsaren... Dock var det inte sååå hög snö här....
 

» Luiza

Hahahaha....kan ju inte låta bli att skratta lite.

Många kramar

Svar: Haha... Ja jag dog nog lite av skratt när jag insåg mitt misstag... :)Kraaam!
Lisa-Marie Chandler

2012-12-13 // 20:31:51
» Lotta

Haha jag dör! gud vad roligt om ägarna hade kommit ut och ba: eeeh?
och tänkt att du var värsta stalkern...

Svar: Haha... Jag vet!! Tänk om de sett mig springa runt huset och fixa och fixa och kommer ut och är tokirriterade :) Bra Lisa, mycket bra!
Lisa-Marie Chandler

2012-12-14 // 07:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: